Runway top 10 spring/summer 2008

Runway top 10 spring/summer 2008

Okej, nu när jag kommit hem blev jag lite snopen - jag hade tillbringat hela morgonen med ett litet inspirerande inlägg, men mitt i all hets hade jag glömt att posta inlägget... Men,men jag får försöka hitta ett annat tilfälle för det... ; )
Som jag utlovat, tjatat och tänjt på kommer nu min alldeles egna top 10 lista ifrån våren/sommar 2008, dessuton skriver jag om min besvikelse och den största förändringen (sedan höst/vinter 2007). Listan innehåller inte alla favoriter - eftersom att det är omöjligt att få plats... den är inte heller i någon form av ordning;

Marc Jacobs - Jag tycker det är helt fantastiskt hur man kan vara så kreativ och "egen", samtidigt som han följer de flesta trenderna. Kollektionen är inte bara underbar utan också inspirerande, nytänkande, konstnärlig, komisk... jag kan hålla på i en evighet om ni så önskar... ; )
Prada -  Det är så häftigt att man kan gå ifrån konstgjorda material, gradianter, tvådelsfärgade knästrumpor och stora lackväskor till en kollektion som skulle kunna vara hämtad ifrån 70-talets mittpunkt, och att sedan lyckas göra kollektionen "rockig"... ofattbart!
Chloé  - Härliga drömmar om en plats så vacker! - vid en kritvit strand och turkostblått vatten hänger mängder av chiffong tyg på en svart betsadterass, och alla är klädda i underbara Chloé kreationer - fantastiskt va? ; ) Kollektionen, som mestadels består av chiffong - är underbar!
Balenciaga - Futuristisk form, i gardinmönster - kan det bli bättre? Balenciaga's Nicolas Ghesquière lyckas igen med hjälp av alla åren som couture designer!
Alexander McQueen - Perfekta vardags kostymen mixas med perfekta coctailklänningen - jag vill ha mer McQueen! Kollektionen är nog mest intressant för de som har brist på moderiktiga vardagsplagg - dominerar gör kostymen, olika former, mönster och material - en guldgruva helt enkelt!
Narciso Rodriguez - Minimalistiskt, sofistikerat, enkelt, vackert, simpelt - alla perfekta ord för att beskriva Narciso's drömkollektion! Låt dig inspireras! ; )
Moschino - Åh, så sött! I början travar modellerna ut på catwalken i svart vita kläder, senare mot slutet trängs turkosblå, chockrosa och blommönstrade kreationer, Fantastiskt! ( : Babydoll söt kollektion, har du inte sett den, gör det!
Burberry Prorsum - Helt otroligt! Färg, metallic, konsiga material, fjädrar, rynkat, skärp detaljer - en, härlig, salig blandning! Kollektionen Christopher Kane designat är riktigt snygg - en klar finalist!
Lanvin - WOW! Älskar alla klänningar, färger, mönster, detaljer, inspirerande helt enkelt! Missa inte kostymerna och de mer vardagsanpasade plaggen, de är fantastiska de med! Men klänningarna är ännu mer fantastiska - om det nu ens är möjligt!
3.1 Phillip Lim - Första gången jag tror jag blev så härligt förälskad i en kollektion, så jag började dansa och sjunga av lycka när jag såg den! Tolka det som att jag kommer vara besatt av budgetjakt i vår! ; )

Ok, nu vart detta inlägg lite längre än jag hade hoppats på - så går det när man beskriver sin kärlek för något i ord.. ; ) Besvikelse och störst förändring kommer absolut senare i kväll!

Kommentarer
Postat av: Anna

Verkligen snygga kollektioner;)
Kram kram

2007-10-19 @ 18:58:00
URL: http://groupsix.blogg.se/
Postat av: Nina

jepp tror det :D

2007-10-19 @ 19:34:26
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: SKÖNHET/Tips&Råd

Ja gör det=) Bodyshop har ju massa grejer!! Desamma:D

Burberry's senaste va Amazing!!

2007-10-19 @ 19:44:10
URL: http://beautycave.tjejsajten.se
Postat av: Nina

ja visst :D
nu börjar idol :D

2007-10-19 @ 20:00:39
URL: http://modesida.blogg.se/

ÅSIKTER?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0